פני אלוהים – ספקטרום המפגשים עם הנשגב: טעימות תיאורטיות והרהורים על התנסות אפשרית. - מכון רשימו

פני אלוהים – ספקטרום המפגשים עם הנשגב: טעימות תיאורטיות והרהורים על התנסות אפשרית.

האדם מהלך על פני האדמה וראשו בשמים – מבקש את פני האלוהים. עידנים שונים ותרבויות טעמו את טעמו של הנשגב בדרכים וצורות מגוונות. האל המתגלה לאבות בחיק הטבע, מופיע לעיני הנביאים ויורדי המרכבה על כסא מלכותו ובראש צבאותיו. לפילוסופים הוא חכם ובזוהר הוא אב (ואם).

הסדרה מציגה את פני ההתגלות השונים בשני הקשרים: כתנועה פנימית בתרבות ישראל ובהקבלה לתמורות שהתחוללו בתרבות האדם והופיעו כמגמות רב תרבותיות.

אנו חיים בעידן המידע. הזמינות ללימוד ותרגול ידע שמקורו בתרבויות רחוקות בזמן ובמקום, גבוהה מאי פעם. הפרספקטיבה שלנו רחבה, אך מנעד השיח עם הנשגב צר מאוד.

בחללו של הלימוד עומדת שאלה. האם סגנונות ההתגלות הללו הם נחלת העבר, או מהווים פתח להתבוננות, עבורנו – כאן ועכשיו? הסדרה מבקשת להנגיש מידע, אולם חשוב מכך, לתהות על האפשרות להפוך את המידע לידע חי. כזה שיכול ללוות את האדם בחייו ולאפשר לו לכוון את תודעתו לטעם ההתגלות הקרוב לרוחו.

יהונתן נחשוני הוא חוקר תודעה, מוזיקאי ומורה. עבודת הדוקטורט, בכתיבתה הוא עוסק בימים אלו, חוקרת את תפיסת התודעה של המקובלים בימי הביניים. מלמד את תורת הסוד ודרכי התבוננות במסגרות שונות

נפגש בימי שלישי ב-Whatsapp

×
×

עגלת קניות